Vaikuttavuusperusteinen hankinta -webinaarisarja 2021

Sisällöstä vastaa Roche Diagnostics Oy

Miten innovatiiviset tekniikat ja ratkaisut voivat tehostaa terveydenhuoltojärjestelmiä ja parantaa hoitotuloksia sekä kustannusrakennetta? Roche Diagnostics ja Orla DTx järjestivät yhteistyössä kolmiosaisen webinaarisarjan syksyllä 2021. Pääset katsomaan webinaarisarjan tallenteet täyttämällä lomakkeen ja lähettämällä sen meille.

Katso tallenteet

Julkisia hankintoja tehdään Suomessa vuosittain noin 35 miljardin euron arvosta, ja merkittävä osa tästä summasta kohdentuu palveluihin. Vaikuttavuuden hankinnan voidaan ajatella tarkoittavan myös miljardien eurojen verotulojen aikaisempaa tuloksellisempaa käyttöä.

Julkiset hankinnat eivät ole ”vain” hankintoja, vaan niiden kautta voidaan tavoitella huomattavia myönteisiä muutoksia yhteiskunnassamme. Olemme siis monien mahdollisuuksien äärellä. Muutoksen avaimet ovat hankinnoista vastaavilla asiantuntijoilla.

Webinaari 1

Mitä vaikuttavuusperusteinen hankinta on ja mitä se pitää sisällään? Miksi se on tämän päivän terveydenhuollossa niin tärkeää?

Most Economically Advantageous Tender (MEAT). Valuebased procurement initiative.
Hans Bax, Senior Consultant & Team Lead, MedTech Europe

Webinar host: Pekka Männistö, Head of Market Access, Auxiliaris & Orla DTx

Webinar is in English.

Katso tallenteet
Webinaari 2

Kuinka nykyinen järjestelmä mahdollistaa vaikuttavuusperusteisen hankinnan? Mitä voidaan tehdä ja mitä pitäisi tehdä?

Hoitopolut – miksi ne ovat niin tärkeässä roolissa arvopohjaisissa hankinnoissa? Case NICE

Pekka Männistö, Head of Market Access, Auxiliaris & Orla DTx

Miten innovaatio ja vaikuttavuus arvioidaan lääkkeiden hinnoissa ja hankinnoissa?

Jarmo Hahl, Managing Director, Medaffcon Oy

Minkälainen tilanne on terveysteknologioissa? Miten meidän kannattaisi arvioida ja hinnoitella innovaatioita?

Olli Tolkki, VP, Customer & Sales, Nordic Healthcare Group

Katso tallenteet
Webinaari 3

Esimerkkejä arvopohjaisista hankinnoista – oppeja muista maista

Lyhyt yhteenveto webinaarisarjan edellisistä jaksoista
Pekka Männistö, Head of Market Access, Auxiliaris & Orla DTx

Onko Suomessa esimerkkejä? Case HUS kirurgiset langat ja TAYS Ortopedia laitehankinnat
Karri Ackalin, Strategic Account Manager, Johnson & Johnson

What kind of examples, experiences and key learnings do we have from other countries? Marianne Henriksen, Business Development Manager, Roche Diagnostics, SRNW Business Innovation Office (Presentation in English).

Lisätietoa:

Täytä lomake ja katso tallenteet

Löydä lisää

Laboratoriodiagnostiikan tapahtumat